„Аз отивам в Библиотеката“ е проект осъществяван от Училищно настоятелство
„Напредък” към СОУ „Св. Климент Охридски,” по програма „Знания за
успех”(2014-2015 г.) на ФРГИ, финансирана от SAP Lab’s България.”
По проекта „Аз отивам в Библиотеката“ училищната
библиотека на СОУ „Св. Климент Охридски”-Ракитово обогати книжния си фонд с над
110 учебници и книги, което се осъществи в три направления.
С подсигуряването на общо 54 учебника бе положено
началото на учебников фонд за гимназиалния курс на обучение. Целта е
библиотеката да разполага с наличност от учебници по основните предмети от VІІІ
до ХІІ клас, за да са в помощ на материално затруднените ученици. Първоначално за
VІІІ и ІХ клас бяха закупени по 4 комплекта учебници, а именно по български
език, литература, математика, география и история. Изключително необходимият за
ІХ клас на профилираната паралелка „Технологичен туризъм” учебник „Икономика” също
вече е на разположение в 6 екземпляра. Целта е зареждането с учебници за Х до
ХІІ клас, както по основните, така и по специалните предмети, да продължи и в
бъдеще.
Завеждащ библиотеката Лиляна Пелева представи списък
от заглавия, които липсват във фонда на библиотеката или се намират в единични
екземпляри. Вече могат да се заемат произведенията на Димитър Талев, Йордан
Йовков, Елин Пелин, Емилиян Станев и още няколко автори залегнали в учебния
план по литература от VІІІ до ХІІ клас. Общият брой книги от български автори е
30 тома, сред които и двутомното предизвикателство за всеки запален читател
„Тютюн” на Димитър Димов. По препоръка на преподавателите по български език и
литература е подсигурена „Христоматия,” както и още едно помагало по литература
за ІХ клас.
Вече всеки може да опита да прочете сам първата си
книга на английски език. Подсигурените 29 заглавия са с различна степен на
трудност – от адаптирани до оригинални, от приказката „Красавицата и звяра” до
„Сън в лятна нощ” на Шекспир. 11 от книгите са придружени от CD и DVD. От една
страна това е чудесна възможност за интересно провеждане на учебните часове, а
от друга –стимулира и индивидуалното запознаване с произведенията. Целта на третото
направление за обогатяване на книжния фонд е стимулиране не само на учениците
от профил „Хуманитарен с интензивно изучаване на английски език,” но и на всеки,
който иска да използва и разшири знанията си по един от езиците на планетата.