01.10.2014
г.
Уважаеми
съграждани, реших да направя това изявление, по повод един въпрос, предизвикал
доста дезинформация сред обществото, във връзка с обявената продажба на имоти,
свързана със стари задължения на Общината.
Предисторията накратко: през 2010-2011 г. Община Ракитово е работила по проект „Рехабилитация на зелените площи”. Когато през ноември 2011 г. постъпих като кмет, фирмата, изпълнявала строително-монтажните работи, дойде с искане да й бъде изплатена сумата, която беше непосилна за Общината към този момент. Тогава сметките ни бяха запорирани, а плащането отложено.
Направихме споразумение и започнахме да изплащаме на вноски. Когато ни преведоха помощта от Правителството на Р България, фирмата бе поканена да подпише договор при определени от нас и от Министерство на финансите условия, представителите й се съгласиха. В резултат цялото задължение беше погасено. Своевременно, малко след исканията за плащане – в края на 2011 г., от фирмата представиха една допълнителна фактура-за допълнителни строително-монтажни работи, неосчетоводена, от юли 2011 г. Тя разбира се, нямаше как да бъде изплатена.
Започнаха спорове относно това плащане и се проведоха и две дела – в Окръжен съд-Пазарджик и Апелативен съд-Пловдив. И двете дела бяха спечелени от фирмата, защото тя си имаше договор и беше доказана валидността на фактурата. Ние реагирахме на тези решения и направихме жалба до Върховния касационен съд, който още не се е произнесъл. В резултат на двете дела, които спечели фирмата, те предявиха искания за заплащане на тази спорна сума, които искания ние оспорихме с факта, че последната институция не се е произнесла. Своевременно от фирмата отново запорираха сметките и са отнесли въпроса към частен съдебен изпълнител, който направи оценка на имотите на Общината и впоследствие получихме решение, че са обявени за продан.
От момента, в който получихме тази информация, работим по въпроса за излизане от тази ситуация, защото имаме на разположение един месец това да се направи. С фирмата проведохме няколко разговора, спорни са казусите относно плащанията и сроковете… След последният разговор с тях, който беше днес (01.10.2014 г. бел.ред.) , ние имаме на 80 % готово споразумение, върху което в момента работят юристите на Общината. Ще бъде изготвено едно цялостно споразумение, което ще бъде представено публично на извънредно заседание на Общински съвет в края на идващата седмица.
След обсъждането и подписването му от фирмата, ние започваме в един дългосрочен период – в рамките на 9 месеца, да изплащаме задължението и ще бъде вдигнат запора върху тези имоти. Това е единият възможен вариант, който ще бъде обсъден от Общински съвет. Има и друг вариант – по-малко вероятен, какъвто е възстановяване наведнъж на цялата сума. Но, мисля, че след разговорите с фирмата, споразумението ще бъде прието и ще имаме решен казус до края на следващата седмица или до 10-15 октомври.
Като кмет на общината аз също съм обезпокоен от създалата се ситуация и искам да ви уверя, че работя само в една посока – да се излезе от това положение и имотите да си останат общинска собственост.
Предисторията накратко: през 2010-2011 г. Община Ракитово е работила по проект „Рехабилитация на зелените площи”. Когато през ноември 2011 г. постъпих като кмет, фирмата, изпълнявала строително-монтажните работи, дойде с искане да й бъде изплатена сумата, която беше непосилна за Общината към този момент. Тогава сметките ни бяха запорирани, а плащането отложено.
Направихме споразумение и започнахме да изплащаме на вноски. Когато ни преведоха помощта от Правителството на Р България, фирмата бе поканена да подпише договор при определени от нас и от Министерство на финансите условия, представителите й се съгласиха. В резултат цялото задължение беше погасено. Своевременно, малко след исканията за плащане – в края на 2011 г., от фирмата представиха една допълнителна фактура-за допълнителни строително-монтажни работи, неосчетоводена, от юли 2011 г. Тя разбира се, нямаше как да бъде изплатена.
Започнаха спорове относно това плащане и се проведоха и две дела – в Окръжен съд-Пазарджик и Апелативен съд-Пловдив. И двете дела бяха спечелени от фирмата, защото тя си имаше договор и беше доказана валидността на фактурата. Ние реагирахме на тези решения и направихме жалба до Върховния касационен съд, който още не се е произнесъл. В резултат на двете дела, които спечели фирмата, те предявиха искания за заплащане на тази спорна сума, които искания ние оспорихме с факта, че последната институция не се е произнесла. Своевременно от фирмата отново запорираха сметките и са отнесли въпроса към частен съдебен изпълнител, който направи оценка на имотите на Общината и впоследствие получихме решение, че са обявени за продан.
От момента, в който получихме тази информация, работим по въпроса за излизане от тази ситуация, защото имаме на разположение един месец това да се направи. С фирмата проведохме няколко разговора, спорни са казусите относно плащанията и сроковете… След последният разговор с тях, който беше днес (01.10.2014 г. бел.ред.) , ние имаме на 80 % готово споразумение, върху което в момента работят юристите на Общината. Ще бъде изготвено едно цялостно споразумение, което ще бъде представено публично на извънредно заседание на Общински съвет в края на идващата седмица.
След обсъждането и подписването му от фирмата, ние започваме в един дългосрочен период – в рамките на 9 месеца, да изплащаме задължението и ще бъде вдигнат запора върху тези имоти. Това е единият възможен вариант, който ще бъде обсъден от Общински съвет. Има и друг вариант – по-малко вероятен, какъвто е възстановяване наведнъж на цялата сума. Но, мисля, че след разговорите с фирмата, споразумението ще бъде прието и ще имаме решен казус до края на следващата седмица или до 10-15 октомври.
Като кмет на общината аз също съм обезпокоен от създалата се ситуация и искам да ви уверя, че работя само в една посока – да се излезе от това положение и имотите да си останат общинска собственост.